lördag 18 juli 2009

Steg 1-4 avklarat


Jag cyklade ut i lätt regn ikväll bara för att komma igång. Jag började med att leta efter en krona på en stor parkering, det gick en halvtimma utan framgång.

Under ett galler såg jag två enkronor, det gick inte att lyfta gallret eftersom det var fastskruvat (ganska hårt). Jag försökte på flera olika sätt fiska upp en krona, en halvtimma gick utan framgång, det var inte värt det, måste kolla på andra ställen.

Över en timma hade gått, jag hade kollat de flesta stället där det kunde tänkas finnas pengar, men jag är inte den som ger upp lätt.

Jag började leta i sprickor mellan vägen och köpcentrumet och hittade efter ett tag en krona som jag lyckades fiska upp.

Jag fortsatte med att köra tillbaka en kundvagn som jag hittat tidigare men väntat med eftersom jag inte hade hittat någon krona än. En femma fick jag från vagnen.

På vägen hem samlade jag ihop alla tomburkar jag hittade. Jag hade inte med någon väska (det kommer jag ha i framtiden), så när byxfickorna blev fulla så började jag lägga i tröjärmarna, och till sist i byxbenen, mjukisbyxor är bra till mycket...

Totalt: 12 kronor

Jag ska fortsätta med att panta burkar. Dessutom ska jag komma åt pengarna under gallren på något sätt. Jag kan nog få upp minst 30 kr om jag lyckas. Det optimala hade varit en liten magnet på en pinne. Annars får jag hitta något kraftigare att skruva upp det med eller använda något pincettliknande fast längre. Får se jag jag kan hitta ute.

3 kommentarer:

  1. Inspirerande:).

    Gällande galler problemet. Jag såg en serie en gång med en uteliggare. Han hade en fiffig grej för att få upp saker ur en torr brunn. Han använde ett snöre, någon metalbit eller liknande han hade bundit fast i snöret, sedan ett tuggat tuggummi på metalbiten.

    Sen förde han ner hela hopkoket i den torra brunnen, tungan rätt i mun och så stog han där tills mynt fastnade på tuggummit:).

    Aldrig försökt själv, men gick det för honom så borde det nog fungera i ditt ärende också.

    SvaraRadera
  2. Hehe, tack för tipset :), Jag får testa.

    SvaraRadera
  3. App app app. Inte fuska!

    Regel 4: Om du mer än dubblar din insats vid ett steg måste du spendera överskottet på dig själv.

    SvaraRadera